Geplaatst door op 7 juli 2017 in Uncategorized
Foodhal op z’n best! Met speciale verlichting.

Gespot op retailtrends.nl, de Australische supermarkt IGA.

Verlichting volgt trends

Net als vroeger. Brood bij de bakker halen en vlees bij de slager. Maar dan met het gemak van nu. Alles op dezelfde plek. Trends in winkelinrichting volgen de behoeften van de consumenten. Een winkel op z’n best. Met speciale verlichting.

Een (traditionele) foodhal stemt overeen met dit beeld. Dat is waarom supermarkten die uitstraling nabootsen. Beleving van alle specialismen bij elkaar en het beste in vers. Alles gepresenteerd op aparte eilanden in dezelfde ruimte.

Zo ook de IGA supermarkt in Sydney. Van een standaarduitstraling naar een complete foodhal omgeturnd.

Specialistische verlichting voor voedsel

Al deze specialismen vragen ook om de juiste belichting van de producten. Elk product er op zijn best uit laten zien. Vlees heeft behoefte aan meer rood in het licht en brood heeft juist meer geel licht nodig.

Daarnaast heeft led een groot voordeel. Geen UV-straling. In tegenstelling tot de conventionele verlichting als gas-ontladingslampen. Dit is beter voor de levensduur en uitstraling van verse producten.

Must!

Het is een echte must om een beleving neer te zetten in de retail. Aansluiten bij de uitstraling van het merk en de behoeften van de consument Met o.a. licht en schaduw wordt dit effect bereikt. Bij het lichtontwerp moet hier rekening mee gehouden worden.

Ook iets gaafs neerzetten? Bel ons – 0332464182 – en wij denken graag met u mee!